چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ رضا 

به نام خدا...

فرموده ايد كه براي واقعه ي عاشورا بايستي به ريشه هاي تاريخي اين واقعه بنگريم. از جمله مثالي زده ايد كه به گمانم درست بيان نكرده ايد:

...در امتناع از مجازات «مالک ابن نويره» که همسرش را به بهانه نپرداختن خمس کشته بود ...

فكر مي كنم اصل ماجرا چيز ديگري باشد و آن هم امتناع خليفه ي اول از مجازات خالدبن وليد بود كه به همسر مالك ابن نويره به بهانه ندادن ماليات تجاوز كرده بود، مي باشد. كه با آن چه شما بيان داشته ايد كاملا متفاوت است. مي توانيد به كتب تاريخي اين داستان مراجعه نماييد.

اما آْنچه كه در باب ريشه شناسي واقعه ي عاشورا مدنظر خود قرار داده ايد، كمي دور از واقعيت است.

زماني كه پيامبر خاتم از دنياي فاني رحلت فرمودند و قبل از رحلت خويش به امر خداي خويش علي ابن ابيطالب را به جانشيني خويش منصوب داشتند، اين امر بر اعراب جاهلي بسيار سنگين رفت و بدانجا كشيده شد كه در 75 روز يا 95 روز بعد از رحلت حبيب خدا، يگانه دختر وي را آنگونه به شهادت رساندند و آن هتك حرمت ها را به خاندان آل الله روا داشتند.

اگر در آن روز، آن دو صنمي قريش آنگونه جسارت ها را نمي كردند و خانه را به آتش نمي كشيدند و بچه ها را به ترس و وحشت نمي انداختند هيچگاه كسي در صحراي كربلا در مقابل فرزند رسول خدا شمشير نمي كشيد و به آل الله آن جسارت ها كه در تاريخ ذكر شده كه زبان از ذكر آن ها قاصر است، روا نمي داشت.

تمام و اصل ريشه يابي حادثه عاشورا كه بهتر است با عنوان فاجعه ي عاشورا از آن نام برد، به همان روزي بر مي گردد كه خلافت از علي بن ابيطالب غصب شد و شيطان بر مسند كار نشست. يزيد بن معاويه شاخه اي از درخت منحوسه اي بود كه آن دو بت قريش كاشتند و آبياري كردند. مگر معاويه پدر يزيد مظهر اسلام بود و منكر را جايگزين معروف نكرده بود؟؟؟

جنگ با علي بن ابيطالب منكر نيست؟

شورانيدن مردم بر عليه حجت خدا منكر نيست؟

مگر در اصل و نسب معاويه كسي شك دارد كه ولدالزنا است؟

مگر در زيارت عاشورا خوانده نمي شود كه پيامبر خدا هر كجا توقف مي كرد او را لعن مي كرد؟؟

اين همه لعن و نفرين براي چيست؟؟؟

امام صادق عليه السلام فرمودند كه از زماني كه حق اميرمومنان علي بن ابيطالب غصب شد، هيچ حقي اجرا نشده است.

آيا حقي بالاتر از حق امير در عالم هست؟؟؟

از زماني كه مسير حق و حقانيت بعد از رسول خدا به وسيله ي آن دو نفر منحرف شد، منكر بر عالم اسلام چيره گشت و معروف در خانه عزلت نشين شد.

حادثه عاشورا ريشه در بي عدالتي ها و مصلحت انديشي ها ندارد. آيا مي توان گفت كه اگر معاويه به جاي پسرش يزيد كس ديگري را به جانشيني خود مي نشاند، منكري انجام نداده بود؟

به نظر من و براساس آنچه كه در تاريخ نقل شده است، فاجعه ي عاشورا يكي از ثمرات شجره ي منحوسه اي است كه توسط آن دو نفر كاشته شد و تمامي ظلم ها و بدعت ها و ستم ها كه تا امروز انجام مي پذيرد، ريشه در آن رخداد دارد و لاغير.

والسلام علي من اتبع الهدي...