سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر ابراهیم فیاض

زمینه ارتکاب به جرم در فرزندان طلاق بیش از سایرین است

فیاض: زمینه ارتکاب به جرم در فرزندان طلاق بیش از سایرین است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران گفت: زمینه ارتکاب به جرم در فرزندان طلاق بیش از سایرین است؛ چون آن‌ها در خانواده‌‌هایی زندگی کرده‌اند که دارای خلق و خوی انحرافی، دعوا و کشمکش‌های زیادی بوده‌اند.


ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: افراد برای رسیدن به اهداف خود به ‌وسیله‌هایی نیاز دارند که در صورت نیافتن راه مشروع و درست از راه نامشروع مثل دزدی و ... استفاده می‌کنند؛ تا به مقصود و هدف خود برسند.
فیاض افزود: تحقیقات نشان می‌دهد وقتی پدر و مادری، خود مجرم باشند، فرزندان آنها هم به دلیل تربیت نادرست همانند پدر و مادر خود مجرم خواهند شد.
وی گفت: همچنین هر چه تراکم جمعیت بیشتر باشد، تعداد جرایم بیشتر و هر چه تراکم جمعیت کمتر باشد، تعداد جرایم و انحرافات کمتر است.
عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در ادامه بیان داشت: مسئولان مربوطه باید با کنترل هنجارها، زمینه کاهش جرم را در جامعه ایجاد کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پرو‍‍ژه‌ تحقیقاتی در آمریکا نشان داد افرادی که قد متوسط و صورت استخوانی دارند، مستعد ارتکاب جرم هستند؛ به دلیل اینکه آنها مثل افراد قد بلند نه فقط احساساتی بوده و نه مثل آدم‌های قد کوتاه تنها به صورت عقلانی فکر می‌کنند. آنها بینابین هستند؛ چرا که هم عقلایی بوده و هم احساسات خودمحوری دارند؛ این دو عامل دست به دست هم می‌دهند تا فرد مرتکب جرم شود.